ملاقات کردن آمادگی قرارداد استقلال روزبه چشمی

ملاقات کردن: آمادگی قرارداد استقلال روزبه چشمی اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری فیلم‌های توقیفی باید نمایش داده شوند

داروغه‌زاده: فیلم‌های توقیفی هیچ‌کدام نه مُخل امنیت نظام بودند و نه خط قرمزهای مهم را رد کرده بودند

فیلم‌های توقیفی باید نمایش داده شوند

فیلم های توقیفی باید نمایش داده شوند

عبارات مهم : ایران

داروغه زاده: فیلم های توقیفی هیچ کدام نه مُخل امنیت نظام بودند و نه خط قرمزهای مهم را رد کرده بودند

وعده محمدمهدی حیدریان در آغازین روزهای ریاستش بر شرکت سینمایی مبنی بر برطرف وظیفه فیلم های بلاتکلیف گام به گام زیاد به عملی شدن نزدیک می شود. وعده ای که چند روز بعد از گفته های حیدریان با درخواست قاطع وزیر ارشاد و ضرب الاجل دو ماهه جهت این امر همراه شد تا عزم جزم دولت جهت فرار از بحران فیلم های توقیف شده است سال های اخیر به طور روشن و واضح به چشم آید.

فیلم‌های توقیفی باید نمایش داده شوند

در شرایطی که هنوز در حدود دو هفته به ضرب الاجل تعیین شده است از طرف وزیر ارشاد مبنی بر روشن کردن وظیفه فیلم های بلاتکلیف وقت باقی هست، ولی روز گذشته ابراهیم داروغه زاده، معاون نظارت و ارزشیابی شرکت سینمایی در نخستین گفت وگوی بلند خود با صراحتی کمتر دیده شده است از مدیران دولتی، راجع به شماری از فیلم های توقیف شده است اظهار نظر کرد تا مشخص شود جز گام آخر چیز زیادی به عملی شدن وعده حیدریان باقی نمانده هست. با این که نظرات شخصی داروغه زاده راجع به بعضی از فیلم های مسئله دار نشان داد که این عنوان حداقل در رسانه ها به این زودی ها به آخر نخواهد رسید.

ابراهیم داروغه زاده که با ایسنا حرف می زد، در شماری از صریح ترین نظراتی که تاکنون مدیران دولتی مطرح کرده اند، عنوان داشت که ارادتمند نازنین، بهاره، تینا ساخته عبدالرضا کاهانی رد شده است و امکان نمایش ندارد. او همچنین راجع به فیلم های منزل پدری، عصبانی نیستم و آشغال های دوست داشتنی در اظهار نظری صریح آنها را فیلم هایی نامید که هیچ کدام نه مُخل امنیت نظام بودند و نه خط قرمزهای مهم را رد کرده بودند؛ با این که بیان کرد که با چندینه فیلم از این میان مسئله دارد. وی گفت: از نظر شورای پروانه نمایش ما و همچنین خود من، این سه فیلم توانایی نمایش دارند. البته باز هم عرض می کنم هنگامی که می گویم فیلمی توانایی نمایش دارد به این معنی نیست که آن را دوست دارم و مورد پسند من است یا حتی با حرفی که فیلم مطرح می کند، موافقم.

داروغه‌زاده: فیلم‌های توقیفی هیچ‌کدام نه مُخل امنیت نظام بودند و نه خط قرمزهای مهم را رد کرده بودند

داروغه زاده در سخنانش ضمن سوءتفاهم خواندن توقیف شماری از فیلم های مسئله دار، شرکت سینمایی را تابع شرایط جامعه خواند و بیان کرد که اگر نگاه و ظرفیت نقد در جامعه ایجاد شود، قطعا تصویر العمل دولت در قبال شماری از فیلم ها عوض کردن خواهد کرد: نهادها و رسانه هایی هستند که بعضی وقت ها سوءبرداشت هایشان به فشارهایی تبدیل می شود که مسئولان را وادار می کند تا علی رغم نظر شورای پروانه ساخت یا نمایش تصمیمات دیگری را بگیرند، ولی توصیه مهم این است که باید بپذیریم سیاست کلان و راهبردی مشخص کننده جهت دولت و نظام، منویات مقام معظم رهبری است که چراغ راه فیلمسازان و مدیران می شود. این مسأله در جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران فرض است و همه بایستی پایبند به آن باشیم.

ولی توصیه اینجاست که برداشت های مختلفی در سیاست های کلانی که مقام معظم رهبری تبیین کردند به وجود می آید و هر گروهی فکر می کند نظر خودش به سیاست ابلاغی نزدیک تر هست. سخنان حساسیت آفرین ابراهیم داروغه زاده که کمتر از ٤٠ روز است که به جای حبیب ایل بیگی بر مسند معاونت ارزشیابی و نظارت شرکت سینمایی، به عنوان مهمترین و چالش برانگیزترین معاونت شرکت سینمایی تکیه زده، می تواند دو آینده کاملا متفاوت را پیش پای سینمای کشور عزیزمان ایران در روزهای آتی ترسیم کند. او با صراحتی که از خود نشان داده می تواند عالی ترین شخص جهت آخر دادن غائله توقیف های سلیقه ای و فله ای سینمای کشور عزیزمان ایران باشد و درعین حال نظرات او، خود می تواند به عنوان عاملی جهت ایجاد حاشیه و جنجال، سینمای ذاتا حاشیه زده کشور عزیزمان ایران را زیاد و زیاد به سمت جنجال های رسانه ای سوق دهد. یعنی چیزی در مایه های تصویر العمل بامزه مشرق نیوز که نوشته: با تدبیر عجیب جناب داروغه زاده آیا نمی توان انتظار داشت که در آینده ای نزدیک فیلم هایی مانند دالاهو، پاشنه طلا و مهدی مشکی هم با از بین بردن ١٠ دقیقه بعضی از سکانس ها مجوز اکران در سینماهای جمهوری اسلامی کشور عزیزمان ایران را پیدا کنند؟

روزنامه شهروند

واژه های کلیدی: ایران | نمایش | سینمایی | فیلم های توقیف شده | اخبار فرهنگی و هنری


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs