ملاقات کردن آمادگی قرارداد استقلال روزبه چشمی

ملاقات کردن: آمادگی قرارداد استقلال روزبه چشمی اخبار ورزشی و نتیجه های مسابقات

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی عرضه سکه در بازار با نشانه ایجاد تعادل / مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی

بانک مرکزی انحصار ضرب انواع سکه طلا را برعهده دارد، از این رو تأمین نیاز بازار به انواع سکه بهار آزادی از وظایف این بانک می‌باشد. همچنین یکی از اهداف بانک مرکزی

عرضه سکه در بازار با نشانه ایجاد تعادل / مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی: عرضه سکه در بازار با نشانه ایجاد تعادل

عبارات مهم : انواع

بانک مرکزی انحصار ضرب انواع سکه طلا را برعهده دارد، از این رو تأمین نیاز بازار به انواع سکه بهار آزادی از وظایف این بانک می باشد. همچنین یکی از اهداف بانک مرکزی حفظ ارزش پول کشور هست. از آنجا که زیاد کردن قیمت سکه و طلا می تواند سایر بازارهای موازی همچون ارز را نیز متاثر کرده و قیمت ها در این بازارها را نیز زیاد کردن دهد، هرگاه قیمت سکه در بازار با ارزش ذاتی سکه و قیمت تمام شده است آن فاصله قابل توجهی پیدا کرده و قیمت ها غیر واقعی و به اصطلاح حبابی شود بانک مرکزی با نشانه ایجاد تعادل در بازار و کنترل قیمت ها اقدام به مداخله و عرضه سکه در بازار می کند.

به گزارش ایلنا، رحیمی مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی در مصاحبه ای به ابعاد این عنوان پرداخته است که درادامه می خوانیم.

عرضه سکه در بازار با نشانه ایجاد تعادل / مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی

طی ماه های گذشته شاهد نوساناتی در بازار طلا و به خاص انواع سکه بهار آزادی بودیم شما دلایل این نوسانات و زیاد کردن قیمت سکه طلا را در چه می بینید؟

از ابتدای مهرماه امسال قیمت سکه روند افزایشی را در پیش گرفت. علت این امر زیاد کردن تقاضای خرید سکه به علت ورود بعضی از سرمایه گذاران به این بازار بود که با احتمال زیاد کردن قیمت طلا در ماه های آتی اقدام به خرید سکه می کردند و بعضی از مردم عادی نیز به منظور حفظ قدرت خرید پول خود بعد اندازهایشان را تبدیل به سکه می کردند که همه این موارد حجم تقاضا در بازارسکه را زیاد کردن داده بود و بالطبع قیمت انواع سکه نیز زیاد کردن یافت.

اصولا آیا سکه های بهار آزدی را بانک مرکزی عرضه می کند و در مورد علت فروش سکه در بانک کارگشایی و مداخله بانک مرکزی در بازار طلا نیز توضیح دهید؟

بانک مرکزی انحصار ضرب انواع سکه طلا را برعهده دارد، از این رو تأمین نیاز بازار به انواع سکه بهار آزادی از وظایف این بانک می‌باشد. همچنین یکی از اهداف بانک مرکزی

به موجب قانون ضرب مسکوک طلا، بانک مرکزی انحصار ضرب انواع سکه طلا را برعهده دارد. لذا تأمین نیاز بازار به انواع سکه بهار آزادی از وظائف این بانک می باشد. همچنین یکی از اهداف بانک مرکزی حفظ ارزش پول کشور هست. از آنجا که زیاد کردن قیمت سکه و طلا می تواند سایر بازارهای موازی همچون ارز را نیز متاثر کرده و قیمت ها در این بازارها را نیز زیاد کردن دهد، هرگاه قیمت سکه در بازار با ارزش ذاتی سکه و قیمت تمام شده است آن فاصله قابل توجهی پیدا کرده و قیمت ها غیر واقعی و به اصطلاح حبابی شود بانک مرکزی با نشانه ایجاد تعادل در بازار و کنترل قیمت ها اقدام به مداخله و عرضه سکه در بازار می کند. در اتفاقات اخیر بازار طلا، بررسی ها حاکی از زیاد کردن تقاضای خرید بود و با توجه به اینکه عرضه سکه در بازار با تقاضای شکل گرفته متناسب نبود بانک مرکزی تصمیم به عرضه سکه از طریق بانک کارگشایی گرفت.

از آخرین باری که بانک مرکزی عرضه عمومی سکه داشته چند سال می گذرد. آیا نیاز نبود پیش از این در این خصوص اقدامی به عمل می آمد؟

دیدگاه مدیر کل محترم بانک مرکزی این است که به منظور صیانت از ذخایر بانک مرکزی با اتخاذ سیاست ها و کارها اصولی در بازار ارز و سکه ثبات وجود داشته باشد و به تبع آن ورود حداقلی بانک مرکزی به بازار و حراج سکه را شاهد باشیم. به همین علت باتوجه به ثبات نسبی قیمت ها و آرامش بازار سکه در طی این سال ها اصلا ورودی به بازار نداشته ایم. لیکن همانگونه که توضیح دادم هر زمانی که مورد نیاز باشد و احساس شود که بازار ملتهب است و مصرف کنندگان مجبور زیان می شوند حتما بانک مرکزی با ورود خود به بازار قیمت ها را متعادل خواهد کرد.

در مورد میزان سکه عرضه شده است در بازار و اینکه سکه های عرضه شده است چه تاثیری بر بازار داشته است توضیح بفرمایید؟

عرضه سکه در بازار با نشانه ایجاد تعادل / مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی

حدود یک ماه از فروش سکه های بهار آزادی از طریق بانک کارگشایی می گذرد در طی این مدت ۱۵ جلسه حراج برگزار شده است و متناسب با نیاز متقاضیان، سکه های طلا عرضه شده است هست. تا پیش از شروع حراج سکه در بانک کارگشایی، قیمت سکه یک بهار آزادی تا مرز ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان نیز رسید. در روزهای اول حراج، بعضی از افراد سودجوی فعال در بازار تلاش داشتند مانع از افت قیمت ها شوند و حتی بعضی از خرید ها را با قیمت اوج انجام می دادند این افراد معمولاً زمانی که بازار ملتهب است و قیمت ها رو به بالاست منتفع می شوند ولی با ادامه حراج مقاومت این گروه نیز شکست و به تدریج قیمت ها روند کاهشی را در پیش گرفت و در حال حاضر به حدود ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده هست. انتظار داریم با ادامه جلسات حراج و ورود تدریجی سکه های عرضه شده است در بانک کارگشایی به بازار، شاهد افت زیاد قیمت ها و ایجاد تعادل در بازار باشیم.

علت استفاده از روش حراج جهت عرضه سکه طلا چیست؟ اینکه مطرح می شود در جلسات حراج افرادی خاص و بعضی دلالان حضور داشته و امکان خرید جهت افراد عادی وجود ندارد درست است؟

تجربه سال های گذشته نشان داده است که استفاده از روش حراج سکه موثرترین راه جهت تامین نیاز بازار و کنترل قیمت هاست. قیمت های پایه اعلام شده است در حراج بر مبنای قیمت تمام شده است و پایین تر از قیمت عرضه سکه در بازار بوده و خریدهای صورت گرفته از بانک کارگشایی هم عموماً با قیمتی پایین تر از بازار می باشد. شرکت در جلسات بانک کارگشایی جهت عموم مردم آزاد است و هر کسی می تواند با شرکت در جلسه و پیشنهاد قیمت نسبت به خرید اقدام کند. به هر صورت سکه های عرضه شده است از طریق بانک کارگشایی به وسیله هر فردی که خریداری شود در نهایت راهی بازار شده است و زیاد کردن عرضه در صرافی ها و تعدیل قیمت ها را به دنبال خواهد داشت. مورد نیاز است به این توصیه اشاره کنم که با نشانه ایجاد امکان خرید از بانک کارگشایی جهت مردم عادی که سرمایه کمتری دارند سکه ها در بسته های ۲۰ تایی نیز عرضه می شود.

بانک مرکزی انحصار ضرب انواع سکه طلا را برعهده دارد، از این رو تأمین نیاز بازار به انواع سکه بهار آزادی از وظایف این بانک می‌باشد. همچنین یکی از اهداف بانک مرکزی

برخی انتقادات به ورود بانک مرکزی به بازار وجود دارد عده ای آن را موقتی و بدون تاثیر دانسته و بعضاً نیز اهداف بانک از عرضه سکه طلا را تامین منابع مالی جهت دولت می دانند پاسخ شما به این مطالب چیست؟

همانطور که قبلاً نیز توضیح دادم یکی از اهداف و وظایف ذاتی بانک مرکزی کنترل تورم و حفظ قدرت خرید پول ملی کشور است و از آنجا که نوسانات بازار طلا و ارز مانع از تحقق این اهداف خواهد شد هر وقت که بانک مرکزی احساس نیاز کند به بازار ورود کرده و جهت تنظیم بازار و کنترل قیمت ها اقدام خواهد کرد. هم در این مرحله و هم در مراحل قبلی که بانک مرکزی جهت دفاع از مصرف کننده و ایجاد تعادل در بازار ورود کرد هجمه هایی علیه بانک مرکزی در بعضی رسانه ها انجام شد که بعضا از روی ناآگاهی است و به ندرت افرادی هم هستندکه از بحران بازار طلا بهره برده و سود خود را در تلاطم و ناآرامی بازار می بینند. بدیهی است که این افراد از کارها اخیر بانک مرکزی خوشنود نباشند و آن را زیر پرسش ببرند. ولی کارها ما بر مبنای وظایف قانونی و بررسی های کارشناسی صورت می گیرد و پرسشها حاشیه ای که در این ارتباط مطرح می شود، تاثیری در این راستا نخواهد داشت.

عرضه سکه در بازار با نشانه ایجاد تعادل / مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی

بانک مرکزی تا چه زمانی قصد دارد به حراج سکه در بانک کارگشایی ادامه داده و آیا مشکلی جهت ادامه کار و تامین سکه طلا وجود ندارد؟

خوشبختانه ذخایر طلا و سکه در اختیار بانک مرکزی از اوضاع مطلوبی برخوردار بوده و این آمادگی وجود دارد تا وقت تأمین نیاز کامل بازار به عرضه سکه طلا به برگزاری جلسات حراج ادامه دهیم تعیین اینکه تا چه زمانی جلسات حراج ادامه داشته باشد منوط به بررسی آمار و اطلاعات مربوط به میزان سکه موجود در بازار، روند قیمت ها و اطمینان از تأمین سکه های طلای مورد نیاز بازار است.

اگر مطلبی ناگفته باقی مانده که مایل به بیان آن هستید بفرمایید؟

من از وقت استفاده کرده به مردم عزیز کشورمان توصیه می کنم که اگر قصد دارند با نشانه سرمایه گذاری اقدام به خرید سکه طلا کنند حتما نوسانات احتمالی بازار را طلا را مد نظر داشته باشند و با آگاهی کامل وارد این بازار شوند. طلا کالایی جهانی است که قیمت داخلی آن تا حد زیادی تابع نوسانات قیمت آن در بازارهای بین المللی هست. با توجه به اینکه بازار طلا بازار پر نوسان و پر ریسکی هست، محل مناسبی جهت مردم عادی جهت سرمایه گذاری نیست آیا که ممکن است با کم کردن جهانی قیمت طلا متضرر شوند. اگر هم تصمیم به این کار دارند تمامی سرمایه و بعد انداز خود را وارد این بازار نکنند.

واژه های کلیدی: انواع | بازار | تعادل | مرکزی | بانک مرکزی | اخبار اقتصادی و بازرگانی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار